Cusco en voorbereidingen incatrail - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Bert en Miduk - WaarBenJij.nu Cusco en voorbereidingen incatrail - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Bert en Miduk - WaarBenJij.nu

Cusco en voorbereidingen incatrail

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Miduk

29 September 2011 | Peru, Cuzco

Inmiddels de verplichte nummers in Puno bezocht, zoals Titicaca meer (hoogste "navigatable" meer in de wereld; is 175km lang en 75m breed dus niet echt een klein meertje), een aantal eilanden op het meer etc. Ook naar Sillustani geweest waar ze "funerary towers" hebben. Enkele foto's toegevoegd.

We zijn gisteren in Cusco, onze "eindbestemming", aangekomen. Hier blijven we dan een aantal dagen om vervolgens de beroemde 4-daagse incatrail te gaan doen. Vandaag naar de "Sacsaywaman" ruïne's geweest, dit is een van de vele bezienswaardigheden in dit gebied. Het zijn ruïne's die een militaire en religieuze betekenis hebben. Ook hiervan wat foto's geplaatst.

Cusco is een mooie stad als je tenminste door de suburbs heen bent. Het verkeer in de suburbs is redelijks chaotisch en ook ontzettend smerig. Een verplichte APK keuring en euro-x norm voor motoren zou hier geen slecht idee zijn om de lucht wat op te schonen :-) Ook veel opgebroken wegen en stof en zo, wat het er ook niet schoner op maakt. Het centrum is wel gezellig met veel winkeltjes, restaurants etc, behoorlijk toeristisch. Toen we aankwamen was net het begin van de Peruaanse voorjaarsvakantie en dit maakte het verkeer er ook niet makkelijker op. We hebben er dan ook een uur of 2 over gedaan om een goed hotel te vinden wat uiteindelijk meer dan gelukt is. We zitten in een erg goed hotel (prijs/kwaliteit) vlak bij het centrum.

Het weer is in Cusco wel iets wisselvalliger (heeft we de ligging te maken of zo). Gisteravond en vanacht regende het dan ook (eerste keer tijdens de vakantie), maar vandaag was het weer prima weer (vergelijkbaar met Nederland op dit moment hoorde ik....:-)

Morgen krijgen we de de-briefing van de inca-trail trekking. Ben benieuwd....

• 29 September 2011 - 07:10

Ernst-Jan:

Ziet er mooi uit allemaal. Geniet er van. Oh ja hier is het 25 graden en zonnig :-)