Incatrail overleefd! - Reisverslag uit Lima, Peru van Bert en Miduk - WaarBenJij.nu Incatrail overleefd! - Reisverslag uit Lima, Peru van Bert en Miduk - WaarBenJij.nu

Incatrail overleefd!

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Miduk

07 Oktober 2011 | Peru, Lima

We hebben de incatrail overleefd! Was een zware 4-daagse hike, maar ook heel mooi. Een korte samenvatting:
dag 1: vertrek om 6am. Na een half uur stopte de bus om banden te wisselen.... We hadden het idee dat dit meer "onderhoud" was dan dat er een lekke band was of zo, maar was in elk geval "raar". Uiteindelijk vertrokken en de 1ste dag was een mooie en vrij makkelijke wandeling. Geslapen in een tentenkamp zonder douches etc.
dag 2: erg zware beklimming van een berg van 4200m (begonnen op 3000m hoogte, dus 1200m hoogteverschil). Toen we boven aankwamen begon het te licht te regenen, dus onze poncho's aangetrokken.... Is niet echt idiaal, je gaat er onder zweten en wordt dus alsnog nat. Maar toen we aan de 700m steile afdaling begonnen stopte de regen al weer. Al met al een loodzware maar wel mooie dag. Weer in tentjes geslapen zonder douches etc. Het eten (ontbijt, lunch, diner) wordt door de dragers (we hebben er in totaal 5 voor onze groep van 8 mensen) bereidt en is erg goed. Alles wordt meegenomen door de dragers: tenten, eten, etc
dag 3: dit was de langste afstand en dus ook een vrij zware dag incl. 2 bergpassen van 3950 en 3700m. De beklimmingen waren echter lichter dan dag 2. Het parcour was erg mooi met een aantal inca sites en door regenwoud. Overnachting in het laatste kamp. Tot 4 maand geleden waren hier nog warme douches en zelfs een ge-improviseerde "irish pub", maar dit is allemaal gesloten (officieel "re-modelling", maar schijnt dat de eigenaar niet zo goed overweg kon met de locale autoriteiten; ook zouden de autoriteiten de hike zo authentiek mogelijk willen houden, dus zonder toeristische "gemakken"... hoe dan ook, ook deze dag geen warme douche)
dag 4: Dit is een korte wandeling van ~2 uur met als eindbestemming Machu Picchu. Je komt hier vanaf de Sungate die hoger ligt naar toe gelopen wat een schitterend uitzicht is. Het was echter nogal mistig in de ochtend en pas toen we helemaal bij macchu picchu waren begon het helemaal helder te worden. Maar al met al een heel mooi einde van de 4-daagse hike.

Na 4 dagen wandelen en zweten was de warme douche bij terugkomst in het hotel in Cusco best lekker :-)

Inmiddels zijn we terug gereden naar Lima en blijven hier nog 1 dag en vliegen dan terug. Dit is dan voorlopig ook weer het laatste reisverslag.

• 07 Oktober 2011 - 05:22

Fred:

Was het erger dan de weg naar Hohhot?